Horváth Éva Vivien – kreatív SEO szövegíró
Horváth Éva Vivien – kreatív SEO szövegíró

10 nagyszerű ok a blogírásra, mindenkinek!

A blog írás elképesztően értékes elfoglaltság lehet számos embernek, számos okokból.

Ez nem csupán üzlet!

Számomra például lelki, szakmai és anyagi haszna is van annak, hogy többek közt blog írással is foglalkozom, igazából mára az egyik kedvenc hobbim lett, s azóta bárkivel is találkozom, mindnekinek ajánlom, mert átütő ereje van mindenféle szempontból!

 

10 ÉSSZERŰ ok, hogy miért KELL a BLOG minden vállalkozásnak:

1. Hogyan vonzz még több látogatót a honlapodra?

A blogolás, blog írás lehetővé teszi, hogy emberek millióit érd el az interneten keresztül, reklámozd magad, vagy a vállalkozásodat, a cégedet, boltodat stb.

Potenciális érdeklődőket csalogat be a honlapodra (a virtuális boltod), ha releváns és hasznos információkkal szolgálsz a közönségednek. Nőni fog a weboldalad látogatottsága, előrébb helyez a Google találati listában, hiszen egyre többen töleten időt a honlapodon, így többször/szívesebben ajánlja a témádban a Te wboldalaldat.

Ezáltal hitelessé válsz az emberek szemében, s így közvetlenül, vagy közvetve PÉNZT hoz neked a JÓL megírt blogod, depláne, ha SEO blogcikkel van tele.

2. Hogyan tedd hitelessé magad szakmailag online?

Úgy, hogy NEKIK fontos és értékes témákról írsz, releváns információkat adsz nekik teljesen ingyenesen.

Ezzel szakmailag hiteles és kompetens leszel a célközönség szemében, szakmai profizmusodról teszel tanúbizonyságot.

Ami a 90-es években a névjegykártya volt, az ma a blogod a honlapodon!

Kezdj el még ma blogolni! Ha mégsem a te asztalod az írás, bízd csak rám, s addig te foglalkozhatsz a számodra kellemesebb munkafolyamataiddal!

3. Hogyan építs kapcsolatokat a blog írás?

A blogolással a forgalom vezetőkké, a vezetők pedig vásárlókká válhatnak. A blogolás “felmelegítheti” a hideg hívásokat és a más forrásokból érkező forgalmat. Ha valaki megkapja a hideghívását, sokkal fogékonyabb lehet, ha olvasta a blogját, és értéket kapott belőle.

4. Hogyan teremthetsz lehetőségeket magadnak online?

A blogolás más üzleti/forgalomgeneráló lehetőségekhez vezethet. Például beszédmegbízások vagy sajtómegjelenések. Voltak már olyan emberek, akik a blogomon keresztül találtak rám, hogy konferenciákon beszéljenek velem. A blogolás lehetővé teszi, hogy bárki, akinek érdekes vagy értékes mondanivalója van, szakértőként azonosítható legyen.

5. Hogyan növeld a hatékonyságodat?

A blogolás arra kényszerít, hogy megtanuld magadnak, amit nem tudsz, és megfogalmazd, amit tudsz. Amikor elkezdesz írni egy blogbejegyzést, arra kényszerülsz, hogy rendszerezd a gondolataidat. Ha vannak hiányosságok abban a témában, amiről írsz, akkor tanulnod kell róla. A gondolataid leírása és artikulálása remek módja annak, hogy internalizálj valamit, amit tanultál vagy tapasztaltál. Az írás segít abban, hogy jobban megismerd a témát, amiről írsz.

6. Hogyan nyerd el a látogatód bizalmát?

A blogolás lehetővé teszi, hogy a saját médiavállalkozásoddá válj. Úgy mondhatod el a történetedet, ahogyan szeretnéd, anélkül, hogy újságírókra lennél utalva. Amikor egy saját érdeklődési körödnek megfelelő témáról írsz, te döntheted el, hogyan ábrázolod a történetet, milyen információkat tartalmazol, és milyen információkat hagysz ki. A blogolás lehetővé teszi, hogy biztosítsa, hogy a blogban szereplő minden információ tényszerű legyen.

7. Hogyan építhetsz közösséget?

A közönség, amelyet a blogolással vonzol, nem csak a te “közönséged” kell, hogy legyen. Ők lehetnek a barátaid, kollégáid, partnereid vagy szerelmeid. Sokan kerestek meg közvetlenül, miután elolvasták a blogomat. Néhányan közülük barátokká vagy jó üzleti kapcsolatokká váltak.

8. Hogyan tűnj ki a tömegből?

Az “1 százalékos szabály” szerint az internetezőknek csak 1 százaléka hoz létre aktívan új tartalmakat, míg a többi 99 százalék egyszerűen csak nézegeti azokat. A blogolással elkülönülsz attól a 99 százaléktól, akik nem blogolnak. A kitűnés alapvető fontosságú az egyre élesedő versenyben lévő gazdaságban.

9. Online szakmai önéletrajz és referenciák – kötelező a sikerhez!

A blogok az új önéletrajzok. Ha olyan témáról blogolsz, amelynek szakértőjeként szeretnéd, hogy szakértőként tekintsenek rád, azzal illusztrálhatod az olvasók, a munkáltatók és a hálózatod számára, hogy képzett és hozzáértő vagy.

10. Hogyan hoz pénzt a blog neked?

Ha van egy blogod, amelynek sok olvasója van, lehet lehetőséged a pénzzé tételre. A mai gazdaságban a diverzifikáltság és a további bevételi források megléte rendkívül előnyös lehet. Ha olyan munkát végzel, amely nem fizet annyit, amennyit szeretnél, vagy ha egyszerűen csak szeretnél több pénzt keresni (ki nem?), a blogolás remek mellékjövedelem lehet.

A blogolásból származó jövedelem lehet “passzív” is, ami azt jelenti, hogy automatizálható, és nincs közvetlen összefüggésben azzal, hogy mennyi időt fordítasz rá.